0 سبد خرید
راهنمای خرید لامپ هالوژن

اگر قصد خرید لامپ هالوژن برای محیط های سربسته و همچنین نصب در سقف های کاذب را دارید باید نسبت به انواع مختلف لامپ ها اطلاعات کافی داشته باشید تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید. این لامپ ها با نام های مختلفی از جمله LED ،SMD ، COB ، شناخته می شوند. هر کدام از این لامپ ها مناسب برای مکان خاصی هستند و برای خرید شما باید اطلاعات کافی در مورد این سه دسته داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این لامپ ها توضیحات تکمیلی خدمت شما ارائه کنیم تا با سهولت بهتر بتوانید دست به انتخاب زده و لامپ کاملا مناسب با نیاز خود را خریداری کنید. پس تا پایان این مقاله با تیم محتوایی روشان الکتریک همراه باشید.

راهنمای مطالعه متن
 

راهنمای خرید لامپ هالوژن

SMD

در تکنولوژی ساخت هالوژن های smd لحیم کاری بدون هیچ گونه سوراخی روی برد انجام شده و سیستم روشنایی و نورپردازی این لامپ ها تولید می شود. این هالوژن ها در سیستم روشنایی ساختمان های مختلف اداری، تجاری و مسکونی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند زیرا قابلیت انعطاف پذیری در طراحی و کارکرد را دارا بوده و به همین جهت می ‌توان آن ها را در مدل های مختلف در کف و دیوار به صورت توکار و روکار مورد استفاده قرار داد. تنوع رنگی این لامپ ها بسیار بالا بوده و زاویه دید مناسبی را برای نورپردازی دارند. از جمله موارد استفاده از این لامپ ها را می توان در سقف های کشسان و آسمان مجازی که جزو جدیدترین طراحی دکوراسیون به حساب می آیند نامید. همچنین این مدل هالوژن در نورپردازی نمای ساختمان های سنتی بهترین گزینه به حساب می‌آیند. در برخی از مواقع انواع لامپ های هالوژن برای مصارف فضای باز مناسب نیستند، اما این لامپ ها کاملا مناسب برای نورپردازی باغچه و باغ نیز هستند. توجه داشته باشید در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای انواع مختلف هالوژن، حتما قبل از خرید با یک کارشناس فروش در تماس باشید تا شما را در زمینه خرید این محصول و محل نصب آن به صورت کامل راهنمایی کند. همچنین در صورتی که لامپ شما دچار آسیب شد به هیچ عنوان آن را خودتان تعمیر نکنید بلکه این امر را به یک شخص متخصص بسپارید، تا هم از هزینه‌ های اضافی جلوگیری به عمل بیاید و هم لامپ کمترین آسیب را ببیند. در برخی از مواقع تعمیر لامپ هالوژن امکان پذیر می باشد اما در صورتی که خودتان دست به کار شوید ممکن است باعث آسیب دیدن لامپ شوید.

SMD


COB

لامپ cob به معنی وجود چیپ تراشه ها روی برد است. فناوری تولید این نوع هالوژن یک فناوری جدید است که در آن ال ای دی ها در یک بسته بندی برای ایجاد یک منبع روشنایی پر قدرت جمع آوری می شوند. هنگامی که شما این هالوژن‌ها را روشن کنید شاهد پراکندگی بالای نور خواهید بود. از جمله مزایای استفاده از این لامپ ها عمر و بازده بسیار بالای آنها است. یکی از بزرگترین عیب لامپ های ال ای دی معمولی این است که اندازه بسیار کوچک این لامپ‌ ها نور بسیار زیادی از خود ساطع می ‌کند و درخشندگی خیلی زیادی دارد. در صورتی که فرد به صورت خیره به این منبع نوری نگاه کند آزار بصری برای او خواهد داشت. هر چند که این مسئله نیز با توجه به فناوری جدید رفع شده است و یک پوشش پخش کننده نور بسیار باکیفیت برای این لامپ ها در نظر گرفته شده است. این پوشش هم سبب هدر رفتن نور شده و هم آزار بصری را از بین میبرد. اما این مسئله خود می‌ تواند موجب هدر رفت انرژی شود. در لامپ های cob دیگر از چنین مسئله وجود نداشته و به هیچ عنوان منبع نور باعث خیره شدن و آزار بصری نمی ‌شود و از طرفی دیگر نیازی به پوشش پخش کننده نور وجود ندارد. همین مسئله یک مزیت عالی در مقایسه با لامپ های ال ای دی به حساب می ‌آید. یکی از تفاوت های واضح بین لامپ های cob و smd رنگ نور است. در اعلام های اس ام دی رنگ نور قابل کنترل بوده و می توان آن را در سه حالت تنظیم کرد اما این آپشن در لامپ های cob وجود ندارد و این لامپ ها به صورت تک رنگ موجود هستند و هر تراشه یک رنگ خاص را منعکس می کند و قابل تنظیم در حالت های مختلف نیستد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید لامپ های مخصوص هالوژن می توانید ابتدا با کارشناسان ما تماس گرفته و با دریافت مشاوره رایگان خریدی مطمئن را تجربه کنید. هدف ما فراهم آوردن محیطی امن و آرامش در خرید است.

نوشتن دیدگاه