0 سبد خرید
چراغ سقفی ارزان

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان برای زیباتر کردن فضای منزل و محیط کار انجام داد، اجرای نورپردازی زیبا و شیک در محیط است. نصب انواع لوستر یا چراغ های فانتزی که طرح هایی متناسب با دکوراسیون منزل دارند به این کار کمک می کند. اما این روزها، این کار عمدتا از طریق نصب چراغ های سقفی زیبا با قاب های طرح دار یا ساده انجام می گیرد. چراغ سقفی به هر نوع لامپی اطلاق می شود که به صورت روکار یا توکار بر روی سقف نصب شده و روشنایی منزل یا محل کار را تامین می کند. 

امروزه انواع چراغ سقفی در شکل های متنوع و با ابعاد مختلفی تولید می شوند. یکی از بهترین انواع چراغ های سقفی، پنل های سقفی هستند که کاربردهای وسیعی در نورپردازی انواع ساختمان دارند. چراغ سقفی می تواند به شکل لامپ های LED، لامپ های رشته ای، پنل های سقفی و یا لامپ های فلوئورسنت باشند. البته هر یک از این موارد دارای مزیت های خاص خود هستند و بنا بر نیاز مصرف کننده به کار برده می شوند.
قیمت چراغ سقفی با توجه به کاربرد، مواد سازنده، اندازه و ابعاد، توان مصرفی و برند سازنده آن ها تعیین می گردد. طبیعی است که چراغ سقفی با ابعاد و توان بالاتر، قیمت بیشتری نیز داشته باشد. برای انتخاب بهترین چراغ سقفی با قیمت مناسب، ابتدا باید نوع مصرف و کاربرد آن را تعیین نمود، سپس بر اساس ابعاد مورد نیاز، یک چراغ سقفی با برند مناسب را انتخاب کرد.

چراغ سقفی ارزان

پنل سقفی ارزان

پنل سقفی نوعی از چراغ های سقفی به حساب می آید که به صورت روکار یا توکار بر روی سقف اتاق نصب می گردد. این نوع پنل ها را ممکن است با عنوان پنل ال ای دی (LED) نیز بشناسید. در هر صورت، انواع پنل سقفی با شکل ها و ابعاد متنوعی در بازار یافت می شوند. معمولا نصب پنل های سقفی، به سادگی و بدون نیاز به تخصص یا هزینه خاصی انجام می گیرد.

پنل های سقفی می توانند به صورت لامپ های ساده ساخته شوند. اما برخی پنل های سقفی به همراه قاب های زیبایی به کار می روند که جلوه و زیبایی ویژه ای به سقف اتاق، سالن یا تالار می بخشند. 

امروزه انواع چراغ سقفی را به شکل های مختلفی می سازند. اشکال دایره ای، مستطیلی و مربعی از شناخته شده ترین و رایج ترین اشکال پنل سقفی موجود در بازار هستند. هر یک از این موارد ممکن است با قاب های تزیینی یا بدون آن ها به کار روند.

مزیت های پنل سقفی چیست؟

پنل های سقفی نسبت به لامپ های قدیمی مزیت های بسیاری دارند. از جمله این مزیت ها می توان به عدم ایجاد سایه در شب اشاره کرد. این مساله باعث می شود تا از خستگی چشم ها جلوگیری به عمل آورد. همچنین، نور حاصل از انواع پنل سقفی هیچگونه سم یا گاز سمی ایجاد نمی کند. بنابراین، حتی افرادی که به بیماری های آلرژی و انواع حساسیت مبتلا هستند نیز می توانند از آن ها استفاده نمایند.

امروزه، انواع پنل سقفی با نورهای آفتابی و مهتابی در بازار یافت می شوند. نور پنل سقفی ال ای دی به گونه ای است که چشم را آزار نمی دهد و به مدت طولانی می توان از آن استفاده نمود. 

مزیت دیگر چراغ سقفی به طول عمر آن مربوط می شود. این پنل ها نسبت به انواع لامپ های رشته ای که تاکنون مرسوم بوده اند، طول عمر بیشتری دارند. علاوه بر این، مصرف انرژی برق در انواع پنل سقفی نسبت به انواع لامپ های دیگر کمتر است و بنابراین، سهم عمده ای در کاهش هزینه های مصرف انرژی خانوار خواهد داشت.

مزیت های پنل سقفی چیست؟

انواع پنل سقفی کدام اند؟

پنل سقفی انواع مختلفی دارد که از نظر شکل، ابعاد و نحوه نصب با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به معرفی انواع پنل سقفی یا پنل ال ای دی می پردازیم.

انواع پنل سقفی یا پنل ال ای دی ؛ روش نصب متفاوت

پنل های سقفی در دو حالت روکار و توکار تولید می شوند. همین مساله باعث می شود تا روش نصب پنل های سقفی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. افرادی که به پنل سقفی روکار و بیرون زدگی آن از سقف علاقه ای ندارند، می توانند از پنل ال ای دی توکار استفاده کنند. این پنل ها درون یک حفره ایجاد شده در سقف نصب می شوند و نور را به بیرون منتشر خواهند کرد. لازم است بدانید که نصب پنل سقفی در دو حالت، پیچیدگی چندانی نداشته و حتی با یک آموزش اولیه می توان آن ها را نصب نمود.

انواع پنل سقفی یا پنل ال ای دی ؛ ابعاد پنل سقفی

شکل هندسی انواع پنل سقفی بنا بر سلیقه مشتری قابل انتخاب است. در واقع، بسته به اینکه مصرف کننده چه نوع آرایشی برای نورپردازی سقف منزل خود در نظر گرفته باشد، می توان شکل چراغ سقفی ال ای دی مناسب را انتخاب نمود. پنل های دایره ای، پنل های مربعی و پنل های مستطیلی از رایج ترین انواع پنل های سقفی محسوب می شوند. ویژگی های ابعادی این پنل ها عبارت اند از:

  • پنل های مربعی: دارای ابعاد برابر در دو بعد هستند. اضلاع پنل های مربعی به صورت 20 در 20 تا 60 در 60 در بازار یافت می شوند. هر چه ابعاد یک پنل سقفی بزرگتر باشد، نور بیشتر و پخش نور قابل توجه تری نیز خواهد داشت. 
  • پنل دایره ای: اگر محل نصب پنل سقفی را به شکل دایره انتخاب کرده اید، باید از پنل دایره ای استفاده کنید. قطر انواع پنل سقفی دایره ای بنا بر نیاز مصرف کننده تعیین خواهد شد.
  • پنل مستطیلی: طول و عرض این نوع پنل با یکدیگر تفاوت دارند. رایج ترین اندازه های پنل سقفی مستطیلی که در بازار یافت می شوند 30 در 60، 30 در 120 و 60 در 120 هستند.

انواع پنل سقفی یا پنل ال ای دی ؛ میزان نوردهی پنل سقفی

انواع پنل سقفی یا پنل ال ای دی ؛ میزان نوردهی پنل سقفی

میزان نور هر پنل سقفی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما در هر حال، استفاده از هر نوع پنل سقفی برای ساختمان هایی با سقف های بلند مناسب است. زیرا نور را به حالت پخش شده در فضا منعکس خواهند کرد.

در یک نوع از انواع پنل سقفی که به آن اِج لایت (Edge Light) می گویند، نور از لبه های پنل به سطح آن تابیده و سپس در محیط منتشر می شود. در نوع دیگر که بک لایت (Back Light) نام دارد، نور در سطح پنل ایجاد شده و مستقیما به محیط می رسد. در هر دو حالت، پخش نور در محیط به کمک پنل سقفی اتفاق می افتد. اما در مورد پنل های بک لایت میزان نور دریافتی در محیط بیشتر از پنل اج لایت خواهد بود.

قیمت پنل سقفی به تمامی فاکتورهای یاد شده در قسمت های قبل بستگی دارد. برای خرید پنل سقفی ارزان یا با قیمت مناسب، می توانید به فروشگاه اینترنتی روشان مراجعه نمایید. در این فروشگاه، انواع پنل سقفی در شکل ها و ابعاد گوناگون، انواع پنل خطی روکار، چراغ دان لایت و انواع پنل چشمی توکار به فروش می رسند. برای خرید پنل سقفی ارزان می توانید قیمت انواع پنل را در فروشگاه روشان با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین آن را انتخاب نمایید.

 

نوشتن دیدگاه