0 سبد خرید
هالوژن سه حالته چیست؟

انواع مختلف هالوژن هایی که در بازار فروش موجود هستند شامل هالوژن های ال ای دی و اس ام دی هستند که نوع اس ام دی این محصول به صورت سه حالت طراحی و تولید شده است. منظور از عبارت سه حالته قابلیت ایجاد نور در حالت مختلف در یک فضا است. شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود مدل نور را در مکان اجرای پنل تنظیم کنید. این هالوژن ها می توانند به صورت توکار یا روکار نصب شوند. منظور از حالت توکار نصب هالوژن در سقف های کاذب می باشد که به صورت کامل در داخل سقف کاذب جایگذاری می‌ شود و فقط شیشه لامپ که نور را ساطع می کند بیرون از سقف است. این هالوژن هم به منظور نورپردازی و هم به منظور حالت های تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. تا پایان این مقاله با تیم محتوایی روشان الکتریک همراه باشید.

هالوژن سه حالته چیست

حالت اول داخل پنل خاموش

استفاده از تکنولوژی هالوژن های سه حالته باعث افزایش طول عمر این لامپ های هالوژنی می‌ شود و بهره‌ وری از آن ها را به مراتب افزایش می‌ دهد. به دلیل اینکه قابلیت استفاده از نور در سه حالت در این هالوژن ها امکان پذیر است، باعث ایجاد یک حالت کاملا دلپذیر و زیبا در منزل و یا محل کار شما می شود. اولین حالت هالوژن های سه منظوره با نام داخل پنل خاموش شناخته می شود. در حالت اول که داخل پنل خاموش است، نور آبی رنگ بیرون پنل روشن می باشد. داخل پنل نور آفتابی و مهتابی دارد و بیشتر برای روشنایی در رنگ های گرم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این در صورتی است که دور پنل که خارج آن می‌ باشد رنگ ‌های سرد دارد و غالبا رنگ آبی و سفید در آن بیشتر نمایان است. به همین جهت نیز حالت اول که داخل پنل خاموش می باشد غالبا به منظور تزیین و نورپردازی های جزئی مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت اول: داخل پنل خاموش

حالت دوم داخل پنل روشن

در حالت دوم این مدل هالوژن ها داخل پنل روشن است. در این حالت نور مهتابی و یا نور آفتابی تابش داشته و دور هالوژن خاموش می باشد. غالبا این حالت به منظور استفاده از سیستم روشنایی هالوژن است و در این گزینه نقش تزئینی هالوژن کمرنگ ‌تر می ‌شود. البته زمانی که شما بخواهید از داخل پنل روشن استفاده کنید تمایل دارید که از سیستم روشنایی رنگ های گرم هالوژن استفاده کنید و رنگ های گرم شامل رنگ های های آفتابی هستند که کیف زرد بیشتری دارا می باشند. این رنگ ها حالت صمیمی تر و گرما بخشی بیشتری دارند و باعث زیباتر شدن و جذاب تر شدن محیط های کلاسیک می شوند. هالوژن های سه حالته باید در مکان های خشک نصب شوند و از نصب آن ها در مکان ‌هایی که رطوبت زیاد دارند و امکان ریزش آب وجود دارد خودداری گردد. همچنین هنگامی که این هالوژن ها روشن هستند باید از دست دادن به آن ها اجتناب نمود، زیرا ممکن است گرمای آن ها باعث نازک شدن پوست دست انسان شود. علاوه بر آن شما باید حتما دقت داشته باشید برای تعمیر و سرویس کاری این هالوژن ها به هیچ عنوان آن ها را از یکدیگر باز نکنید و تعمیر آن را به شخص متخصص و متبحر در این زمینه بسپارید.

حالت دوم: داخل پنل روشن

حالت سوم هر دو روشن

در حالت سوم هر دو قسمت داخل و بیرون هالوژن روشن هستند. دور هالوژن رنگ های آبی، صورتی و مهتابی داشته و در داخل هالوژن رنگ های مهتابی و آفتابی موجود هستند. در این حالت هر دو رنگ و به عبارتی هر دو قسمت روشن می شوند. انتخاب اینکه چه رنگی روشن باشد با شما است، اما شما می توانید هر دو رنگ سرد و گرم را با یکدیگر مورد استفاده قرار داده و فضای بسیار جذاب ایجاد کنید. در این حالت شما یک محیط کاملا یکنواخت و یکدست خواهید داشت و نورپردازی این هالوژن به گونه ‌ای خواهد بود که هر دو طیف رنگ گرم وسط با یکدیگر ترکیب شده و یک حالت نورپردازی یکنواخت را برای محیط شما فراهم می کنند. همانطور که قبلا هم گفتیم این مدل نورپردازی بسیار زیبا و عالی بوده و در بسیاری از مواقع در هتل ها و مراکز دیگر از جمله رستوران ها و کافه ها از این مدل نورپردازی بهترین استفاده را می کنند. نکته ای که هنگام نصب این هالوژن ها حتما باید به آن دقت کنید این است که باید آن ها را در مکان ‌های معتدل نصب کنید. مکان هایی که گرمای زیاد بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد دارند اصلا مناسب برای نصب هالوژن نیستند. چون امکان آسیب به آن بسیار زیاد می ‌شود. بنابراین حتما به این نکته توجه کنید که نصب هالوژن در سقف های کاذب و یا مکان های معمولی حتما باید دمای استاندارد داشته باشد و نسبت به نصب آن در دماهای بالا جدا خودداری به عمل آورید.
روشان الکتریک شرایط را برای شما عزیزان فراهم کرده تا با دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید. همچنین گروه روشان الکتریک برای نصب و راه اندازی هالوژن های سه حالته در خدمت شماست.

نوشتن دیدگاه