0 سبد خرید
راهنمای خرید لامپ ال ای دی

آیا تا به حال برای خرید لامپ به مغازه های الکترونیکی رفته اید؟ انواع لامپ های کم مصرف و کاربری آن ها را می شناسید؟ ال ای دی مخفف عبارت Light Emitting Diode به معنای دیود نور افشان است. لامپ ال ای دی، نقطه عطفی در سیستم روشنایی است؛ به طوری که در بازار صنعت روشنائی، با لقب بهترین لامپ کم مصرف شناخته می شود. حرارت تولیدی بسیار کم لامپ ال ای دی در هنگام روشنائی، یکی از مهم ترین مزیت های این لامپ به شمار می رود. پیشرفت تکنولوژی در صنایع روشنائی، نسل جدیدی از لامپ های کم مصرف را با نام لامپ های ال ای دی جایگزین لامپ های کم مصرف قدیمی کرده است. استفاده از لامپ ال ای دی با طول عمر بالا، در کاهش هزینه های مصرف برق تاثیر به سزایی دارد. برای انتخاب صحیح لامپ های ال ای دی با توجه به کاربری مورد نظر، اطلاع از راهنمای خرید لامپ ال ای دی ضروری است بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 راهنمای خرید لامپ ال ای دی

انواع لامپ ال ای دی

انواع لامپ ال ای دی بر اساس فناوری ساخت، شکل ظاهری و نوع کاربری به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند. لامپ ال ای دی پاور(Power LED): اولین نسل از لامپ های ال ای دی تولیدی، در دو زیر مجموعه 1 و 3 وات که بازدهی بالای روشنائی این نوع لامپ سبب شده تا در ساخت انواع پروژکتورها استفاده شود. لامپ اس ام دی(SMD LED): نسل جدیدی از لامپ های ال ای دی بوده که تعداد زیادی از این نوع لامپ بر روی یک برد نصب شده و با اتصال به برق مستقیم شهری، روشنائی را فراهم می کنند:

  • COB: فناوری نوظهور ساخت لامپ های ال ای دی با توان مصرفی بالا در شکل های مختلف همانند دایره ای، مربعی و ... . این دسته از لامپ های ال ای دی و گروه SMD با نام لامپ های هالوژنی نیز شناخته می شوند.
  • لامپ ال ای دی حبابی: این نوع لامپ ال ای دی به واسطه شکل ظاهری خود سبب انعکاس مستقیم نور می شود. این ویژگی، نوردهی و طول عمر بالای لامپ را به دنبال دارد. این نوع لامپ ال ای دی در میوه فروشی ها، لامپ های خانگی و فروشگاه ها به کار می رود.
  • لامپ ال ای دی گل: طراحی خاص و زیبایی ظاهری این نوع از لامپ های ال ای دی بسیار مطرح بوده و برای انواع کاربری های صنعتی، تجاری و خانگی مناسب است.
  • لامپ ال ای دی فیلامنتی: این نوع لامپ کم مصرف همانند لامپ های رشته ای بوده و برای انواع مختلف لوستر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لامپ ال ای دی شمعی: ظاهر کوچک این نوع لامپ سبب شده تا برای انواع لوسترها و فضاهای کوچک از جمله لامپ های سرویس بهداشتی از آن استفاده شود.
  • لامپ وال واشر(Wall Washer): رشته های لامپی ال ای دی مخصوص حوزه فعالیت نورپردازان. تعداد، اندازه و توان مصرفی لامپ های به کار رفته در رشته تولیدی بستگی به نوع پروژه نور پردازی دارد.
  • پنل ال ای دی: این گونه پنل ها برای مصارف دکوراتیو کاربرد داشته و برای بیمارستان ها و هتل ها، جزء بهترین گزینه ها محسوب می شود.

انواع لامپ ال ای دی

نکات مهم در هنگام خریداری لامپ ال ای دی

توجه به راهنمای خرید لامپ ال ای دی با توجه به نوع کاربری خود، امری بسیار مهم است. فاکتورهای مهمی برای خرید انواع لامپ های ال ای دی مطرح بوده که توجه به آن ها در هنگام خرید سبب انتخاب صحیح لامپ می شود. میزان وات مصرفی لامپ، میزان روشنائی یا لومن بر وات، گارانتی معتبر شرکتی، انتخاب رنگ مناسب لامپ با توجه به موقعیت نصب، نوع پایه لامپ، شکل ظاهری لامپ با توجه به کاربری و سازگاری آن با دیمر و سایر فناوری های نوین در جهت تنظیم نور لامپ، همگی از فاکتورهای قابل بررسی در هنگام خرید لامپ ال ای دی هستند. امروزه مساله روشنائی علاوه بر تامین نور مورد نیاز بر آرامش و امنیت روانی فرد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد؛ به همین جهت انتخاب یک منبع روشنائی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از جدیدترین منابع تولید نور، تکنولوژی لامپ های کم مصرف یا LED است. بهره نوری بالا، میزان مصرفی کم، عمر بالا و قابلیت تولید لامپ در اشکال مختلف از مزیت های این منبع نوری محسوب می شود. دانستن راهنمای خرید لامپ ال ای دی، در انتخاب صحیح لامپ با توجه به فضای کاری و نگه داری طولانی مدت آن نقش موثری دارد.

شما عزیزان می توانید قبل از خرید خود با کارشناسان ما در روشان الکتریک در ارتباط بوده و برای راهنمایی خرید لامپ ال ای دی از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید

نوشتن دیدگاه