0 سبد خرید
چراغ خطی چیست

در این مطلب از روشان الکتریک قصد داریم به مفاهیمی چون، چراغ خطی چیست؟ تاریخچه، کاربردها و انواع مختلف آن بپردازیم. چراغ های خطی به عنوان لامپ هایی که نور خطی ایجاد می کنند، تعریف می شوند. این چراغ های روشنایی نسبت به لامپ های معمولی، دارای شار نوری بالاتر، کم مصرف تر و با دوام تر هستند. همچنین به سبب بلند بودن طول این چراغ ها، نور را در ناحیه باریک تری نسبت به لامپ های قدیمی توزیع می کنند. این لامپ های ال ای دی می توانند به حالت های آویزان از سقف، بر روی دیوار یا سقف به صورت روکار و یا در داخل دیوار یا سقف کاذب به صورت توکار نصب می شوند. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع لامپ یا پنل خطی به روشان الکتریک مراجعه نمایید.

چراغ خطی چیست

تاریخچه چراغ خطی 

تا قبل از سال 1950، چیزی به عنوان لامپ ال ای دی خطی وجود نداشت و نبودن لامپی که بتواند در برخی ساختمان ها و مناطق شهری بزرگ از جمله فروشگاه های خرده فروشی پوشاک و قطعات الکترونیکی و سوپر مارکت ها، انبارها و ادارات به خوبی عمل کرده و محیط را به طور کامل روشن کند، تبدیل به یک معضل شده بود. اجرای سیستم روشنایی در فضاهای بزرگ بدون نور خطی دشوار بود به گونه ای که این فضاها مجبور به استفاده از لامپ های رشته ای بزرگ می شدند که خروجی لومن مفید چندانی را ایجاد نمی کردند. همچنین از نظر مصرف انرژی و برق نیز صرفه اقتصادی نداشتند و از لامپ های پرمصرف به حساب می آمدند. چراغ های خطی برای اولین بار در ساختمان ها و فضاهای صنعتی به صورت لامپ های فلورسنت به بازار عرضه شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. با افزایش تقاضا برای استفاده از نورپردازی خطی، تمایل به یک محصول با زیبایی بیشتر و عملکرد بهتر نیز افزایش یافت. از این رو در حال حاضر، این چراغ ها با پیشرفت تکنولوژی، بهبود یافتند و بیش از پیش از آن ها استفاده می شود به گونه ای که در بسیاری از کارگاه ها، فروشگاه ها و سازمان ها، ساختمان های اداری و همچنین گاراژهای داخلی از نور خطی استفاده می شود. از وقتی که لامپ ها و چراغ های ال ای دی LED در اوایل قرن بیستم در دسترس قرار گرفتند، شاهد جهش های بزرگ دیگری در چراغ های خطی بودیم. از زمان ورود تکنولوژی ال ای دی به داخل چراغ های خطی، قدرت این نوع چراغ ها روز به روز افزایش یافت و با بیشتر شدن گرایش مصرف کنندگان به استفاده از این لامپ ها در ساختمان ها، پیشرفت های زیادی نیز از نظر زیبایی و عملکرد در این چراغ ها صورت گرفت. اکنون انواع لامپ مهتابی ال ای دی جدید، دیگر مانند سابق پر مصرف و بی دوام نبوده و اجازه می دهد خطوط نور مداوم، بدون هیچ گونه نقاط تاریک منتشر شوند. این روزها که به نورپردازی های خطی نگاه می کنیم، تنوع زیادی از آن ها را شاهد هستیم. ویژگی های خارق العاده موجود در این چراغ های ال ای دی می تواند به معماری خیره کننده کمک کرده به طوری که استفاده از این لامپ ها در پروژه های نورپردازی ساختمان ها و معماری در اولویت اول هر مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

تاریخچه چراغ خطی

کاربردهای چراغ خطی چیست

در ادامه می خواهیم به این مطلب بپردازیم که کاربردهای چراغ خطی چیست؟ امروزه به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی، جذابیت و زیبایی که انواع مهتابی ال ای دی دیواری و چراغ های ال ای دی خطی دارند، بسیار رواج پیدا کرده اند. منظور از انعطاف پذیری این است که این چراغ های خطی را می توان تقریباً در هر نوع سقفی نصب کرد. در گذشته، از نورپردازی خطی اغلب در فضاهای تجاری مانند فروشگاه ها و ادارات استفاده می شد، اما در حال حاضر از سیستم روشنایی لامپ خطی در مدارس و حتی در مصارف خانگی برای روشنایی محیط نیز استفاده می شود. 
برخی از محصولات لامپ ال ای دی خطی طیف وسیعی از اشکال L و T شکل را ارائه می دهند. این اشکال متصل به هم که در اندازه و طول های مختلف موجود هستند به طراحان نورپردازی اجازه می دهند تا در گوشه ها و زوایای محیط، آزادی عمل بیشتری داشته باشند و نورپردازی های مدرن و متناسب با محیط را به وجود آورند. چراغ های ال ای دی خطی تنوع زیادی را برای ایجاد طرح های چشم نواز فراهم می کنند. ایجاد طرح های سفارشی با به کار بردن این لامپ ها در گوشه ها، استفاده به صورت مربعی یا خطوط نوری بلند، تنها چند گزینه موجود است که این نوع چراغ ها را به انتخابی جذاب و دوست داشتنی تبدیل می کند. چراغ های ال ای دی خطی، اغلب می توانند طیف وسیعی از دمای رنگ را ارائه دهند تا مطابقت خوبی با محیط داشته باشند. می توان از دمای مختلف این چراغ ها از سفید گرم تا سفید سرد، برای ایجاد فضای خاص و شیک استفاده کرد. همچنین، نورپردازی خطی اغلب در رنگ سفید و رنگ RGBW وجود دارد که توسط کنترل از راه دور یا کنترل دیواری تنظیم می شود.

کاربردهای چراغ خطی چیست  

انواع چراغ خطی چیست

لامپ ال ای دی خطی در حال حاضر در مدل های بسیار بیشتری نسبت به زمانی که برای اولین بار در سال ها پیش معرفی شد، در دسترس است. این چراغ های روشنایی با توجه به درجه IP (میزان حفاظت در برابر نفوذ آب یا ضد آب بودن) و یا اندازه لامپ و محل نصب می توانند متفاوت از سایر مدل های خود باشند. بسیاری از لامپ ها دارای IP20 هستند، با این وجود چراغ های خطی با درجه IP65 نیز در بازار پیدا خواهید کرد که برای آشپزخانه، حمام و مکان هایی که آب و رطوبت وجود دارد مناسب هستند. از نظر اندازه نیز می توانید چراغ های خطی متفاوت و به طول بیش از 50 متر هم تهیه نمایید. چراغ های خطی با این طول به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند یک اتاق را به طور کامل روشن کنند. در مقابل آن چراغ های خطی کوچک نیز وجود دارند که برای نورپردازی زیر کابینت مناسب هستند. همچنین این چراغ ها با توجه به محل نصب می توانند متفاوت و در سه حالت آویزان، روکار و توکار باشند. جهت خرید مستقیم لامپ از کارخانه با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه