0 سبد خرید
جدیدترین مهتابی ال ای دی

در گذشته برای ایجاد روشنایی از لامپ های رشته ای استفاده می شد که با گذشت زمان این محصولات جای خود را به مهتابی های کم مصرف دادند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی مهتابی های ال ای دی جایگزین این روشنایی ها شدند. مهتابی ها انواع گوناگونی دارند اما به طور کلی اکثر آن ها از قطعات الکتریکی ساخته شده اند که ساختار داخلی ویژه ای دارند، این ساختار در ال ای دی های پاور و اس ام دی شباهت زیادی به هم دارند و هر دو از یک پک خارجی پایه اتصال مثبت و منفی (کاتد و آند)، یک پوشش محافظ، سیم های نازک طلا چیپ ال ای دی، چسب سیلیکون و هیت سینک تشکیل شده اند. این قطعات ساختار داخلی و خارجی مهتابی ال ای دی را تشکیل می دهند.
مهتابی های ال ای دی خود انواع گوناگونی دارند که در این مقاله جدیدترین مدل مهتابی ال ای دی که نوع دیواری آن است، مورد بررسی قرار می گیرد. مهتابی ال ای دی دیواری را با لامپ های ال ای دی کم مصرف یا فوق کم مصرف تولید می کنند که هر دو تقریبا طول عمر بالایی دارند و با نوردهی مناسب جایگزین خوبی برای منابع نوری فلورسنت هستند.
در هنگام خرید این محصولات به بخش های چیپ ال ای دی و هیت سینک دقت کنید زیرا کیفیت و طول عمر مهتابی به کیفیت این قسمت ها بستگی دارد. جنس هیت سینک باید از مس مرغوب و سیم های آن کاملا نازک و از جنس طلا باشد.
مهتابی های دیواری قدیمی برای تنظیم روشنایی از دستگاهی به نام بالاست استفاده می کردند اما در نسل جدید مهتابی های دیواری ال ای دی به جای این قطعه از درایور ال ای دی استفاده می شود، طراحی این دستگاه به گونه ای است که با بالاست فلورسنت سازگاری کاملی داشته باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا یکی از بهترین انواع لامپ مهتابی ال ای دی جدید را به شما معرفی کنیم.

جدیدترین مهتابی ال ای دی 

انواع مهتابی ال ای دی دیواری

قبل از خرید مهتابی ال ای دی دیواری باید با انواع آن و نحوه عملکرد آن ها آشنایی داشته باشید. همه مهتابی های دیواری تحت گواهی استاندارد UL هستند که شما با توجه به محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید بهترین مدل را انتخاب می کنید. در زیر بر معرفی انواع مهتابی ال ای دی دیواری می پردازیم

مهتابی ال ای دی دیواری نوع A
این مهتابی با درایوری طراحی شده که به مهتابی اجازه می دهد مستقیما از بالاست فلورسنت خطی شروع به کار کند. در این مهتابی ها از منبع تغذیه اصلی استفاده نمی شود. مهم ترین ویژگی مهتابی نوع A، نصب آسان آن است که نیازی به نصب مجدد فلورسنت ندارد و بزرگ ترین عیب آن، ارتباط مستقیم طول عمر مهتابی با عمر بالاست فلورسنت خطی است. این مورد سبب می شود هزینه نگهداری این محصولات افزایش یابد. این نوع مهتابی بیشتر مناسب افرادی است که دنبال کار سیم کشی برق نیستند.

مهتابی ال ای دی دیواری نوع B
این نوع مهتابی به بای پس بالاست نیز معروف است و همانند مدل بالا با درایور داخلی کار می کند با این تفاوت که درایور داخلی مستقیم از منبع ولتاژ اصلی تغذیه می کند. این مدل مهتابی به تجهیزات دیگری مانند سیستم GE با فیوز خطی نیاز دارد. در کل مهتابی نوع B سیستم کلی ساده ای دارد و با توجه به سازگاری که دارد هزینه تعمیر و نگهداری مربوط به تعویض بالاست را کاهش می دهد از این رو نسبت به مدل A کارآمدتر است. این نوع مهتابی نیز همانند مدل بالا فاقد قابلیت کنترل است.نصب این مدل نیازمند دقت بسیاری است زیرا تنظیمات نادرست می تواند منجر به روشن نشدن مهتابی و خطر آتش سوزی شود.
مهتابی ال ای دی دیواری نوع C: این مهتابی با درایور از راه دور کار می کند، لوله های خطی ال ای دی نیز توسط همین درایور تغذیه می شوند. تنظیمات نور در این مدل قابل کنترل است و می توان به آسانی نور محیط را کم و زیاد کرد. استفاده از مدل Cخیلی معمول نیست اما با توجه به انعطاف پذیری بالا کارایی بالایی در ایجاد روشنایی دارند.

مهتابی ال ای دی نوع A+B
مهتابی بای پس بالاست و سازگار با بالاست، این مدل قبلا با نوع D شناخته شده بود. این مهتابی ها برای مواردی با بالاست یا بدون بالاست مورد استفاده هستند. البته باید دقت کرد که این مهتابی ها با هر بالاستی سازگاری ندارند و قبل از نصب حتما باید به تولید کننده آن دقت شود.

ویژگی های مهتابی ال ای دی دیواری 

ویژگی های مهتابی ال ای دی دیواری

مهتابی ال ای دی دیواری ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتند از: عدم وجود اشعه یو وی، سازگار بودن با محیط زیست، بازده بالای نوری، روشنی بدون وقفه، عدم لرزش نور، قابل تعمیر بودن، صرفه جویی در مصرف برق، نصب آسان، مناسب برای هر محیط، اشغال کردن فضای کم، طول عمر بالا، قابل عرضه در ولتاژهای متفاوت، دارای استانداردهای جهانی، داشتن بدنه آلومینیومی برای رفع حرارت، عدم نیاز به استارتر و ترانس، ایجاد روشنایی جذاب، مقرون به صرفه.

مشخصات لامپ مهتابی ال ای دی

همانطور که در بالا اشاره کردیم انواع مهتابی ال ای دی دیواری جایگزین مناسبی برای لامپ های فلورسنتی هستند. این لامپ ها طول عمر بالایی دارند و اغلب تا 7 سال کار می کنند. ورودی های لامپ مهتابی ال ای دی مطابق استانداردهای اروپا طراحی شده اند و معمولا از یک سمت هستند به گونه ای که با وصل کردن فاز و نول برق لامپ به آسانی روشن می شود. این لامپ ها از جنس شیشه هستند به همین دلیل شفافیت و درخشندگی بیشتری به نور می دهند. لامپ مهتابی ال ای دی در نورهای سفید، یخی و آفتابی با ولتاژهای متفاوتی تولید می شوند که با توجه به محیط و محل نصب می توان مدل مناسب خود را انتخاب کرد. شار نوری در این لامپ ها ثابت است و در تمام طول عمر خود هیچ تغییری نمی کند همچنین عدم وجود گازهای سمی نئون و آرگون سبب سازگاری آن با محیط زیست شده است. در ساخت این لامپ ها تلاش شده تا تمامی اشعه های مضر مادون قرمز و امواج فرابنفش حذف شوند از این رو برای سلامت انسان ها هیچگونه خطری به همراه ندارند. از مهم ترین ویژگی های لامپ ال ای دی کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری است که این امر به افزایش طول عمر محصول کمک می کند و به طور چشم گیری سبب بهینه سازی مصرف برق می شود.
شما می توانید بهترین انواع لامپ های مهتابی ال ای دی دیواری را از طریق وب سایت روشان الکتریک، بزرگ ترین نمایندگی لامپ ال ای دی خریداری کنید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بر اساس نیاز و بودجه بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

نوشتن دیدگاه